Treći po redu Digitalk u Zrenjaninu, događaj posvećen IT tehnologijama, inovacijama i marketingu, biće održan od 18. do 21. aprila u Hotelu „Vojvodina“, najavili su organizatori.
Digitalk je mesto gde se deli znanje, pričaju dobre priče i gde ćete upoznati puno sjajnih ljudi i stručnjaka iz raznih oblasti.
O tome šta nas ove godine očekuje na Digitalk događaju u Zrenjaninu, koji je podeljen na E-Commerce Days i Digitalk konferenciju, za portal zrenjaninski.com je otkrio jedan od osnivača Digitalka Vladimir Kovač.
- Ove godine nas očekuje treći po redu Digitalk događaj u Zrenjaninu. Kada će biti održan, gde i kako teku pripreme?
Nekako mi se čini da vreme leti, još sam pod utiscima prve Digitalk konferencije 2022. godine, koja je bila prva velika konferencija nakon pandemije. Tada smo imali zaista neku neverovatnu energiju koja, evo, opstaje do danas. Upravo je ta energija ljudi koji dolaze na naše događaje gorivo koje nas „vozi“ da i dalje osmišljavamo nove stvari i inoviramo ih. Svaki naš naredni događaj je novi izazov kako da stvari postavimo na neku stepenicu više.
Da se vratim na ovu, 2024. godinu, i kao što ste rekli, treću po redu Digitalk konferenciju u Zrenjaninu. Ista meta, isto odstojanje. Od 18. do 21. aprila Hotel „Vojvodina“ će ponovo biti naš partner i domaćin posetiocima našeg događaja. Prvi deo događaja, E-Commerce Days, biće održan 18. i 19. aprila. On se sada već uveliko etablirao kao vodeći i najveći događaj u Srbiji posvećen elektronskoj trgovini. U prilog tome govori da smo samo prošle godine imali rast od 40 odsto kada su u pitanju partneri na događaju, dok se publika i kvantitativno i kvalitativno menja na više. Interesovanje i ove godine ne jenjava, pa ćemo kao partnere, ali i predavače, imati sve najveće kompanije iz Srbije i regiona kada je u pitanju e-commerce ekosistem.
Nakon toga, od petka popodne, 19. aprila, čeka nas novo izdanje Digitalk konferencije koje traje do nedelje, 21. aprila. I ove godine će to biti tri dana motivacije, inspiracije i enegije koja te nagoni na akciju, pokret i promenu, što je i suštinski cilj naše konferencije.
- Kada započinjete sa promocijom ovogodišnjeg događaja i kako će ona izgledati?
Promocija događaja je već počela, pre svega putem naših sopstvenih kanala, zvaničnog web sajta konferencije, mailing lista koje sada broje nekoliko hiljada ljudi, ali i Digitalk podkasta, gde smo redovno počeli da najavljujemo događaj u Zrenjaninu. Narednih dana nas čeka početak kampanje na društvenim mrežama i YouTube-u.
Ono što je najvažnije za čitaoce portala zrenjaninski.com jeste da ćemo prvu zvaničnu promociju ovogodišnje Digitalk konferencije u Zrenjaninu održati u četvrtak, 29. februara, na Tehničkom fakultetu „Mihajlo Pupin“, sa početkom u 18 časova, u malom amfiteatru. Kao i svake godine, održaću kraće predavanje koje obično bude jedan mali deo mog karijernog puta koji mnogima deluje zanimljivo i inspirativno. Naravno, pričaću malo i o ovogodišnjoj konferenciji, a nakon predavanja i prezentacije konferencije sledi deo koji studenti u Zrenjaninu najviše vole – odabir volontera koji će se ove godine pridružiti Digitalk timu i zajedno sa nama, verujemo, ponovo pomeriti neke granice.
Ono što bih napomenuo jeste da je ulaz otvoren za sve, ne samo za studente fakulteta, već za sve one koji žive, rade ili studiraju u Zrenjaninu i žele da čuju moju, ali i Digitalk priču.
Mladi u Zrenjaninu, zrenjaninski studenti, kao i Tehnički fakultet „Mihajlo Pupin“, ostaju naša najveća snaga i oslonac u ovom gradu. Veliki deo zasluga ide upravo njima jer bez njih sve ovo ne bi imalo toliko smisla.
- Poznato je da Digitalk svake godine pomera granice. Šta ste nam to spremili ove godine i na čemu će biti fokus ovog puta?
Ne bih da to zvuči kao floskula, ali mi zaista volimo i težimo da pomeramo granice. Na taj način iskušavamo sebe, šta sve možemo, do koga sve možemo da dopremo i dođemo a sa druge strane taj naš trud svaki put bude prepoznat od strane publike koja nas svake godine nagrađuje sve većom posetom.
Ova godina je zaista izazovna iz mnogo razloga da bi se te granice pomerale, ali nije nemoguće. Ove godine će na našem događaju sigurno biti prisutno mnogo više industrija koje nisu izvorno tehnološke kompanije. Naši događaji postaju sve interesantniji mnogim brendovima i proizvodima, pa gledamo da sklopimo što više partnerstava sa različitim industrijama. Na taj način naša zajednica raste, publika ima mogućnost da doživi neke poznate brendove na sasvim drugačiji način, a opet sami događaji postaji zanimljiviji i sadržajniji.
Što se programa tiče, svakako da ćemo ispratiti sve bitnije trendove kada je tehnologija u pitanju, uz jednu veoma važnu ogradu. Mnogi događaji i mediji poslednjih godinu – dve zloupotrebljavaju tehnološke proboje i inovacije zarad nekog senzacionalizma i često to prelazi neke etičke granice kada se povede razgovor na te teme. Mi svakoj temi pristupamo vrlo analitički, zaista se trudimo da pozovemo najrelevantnije predavače i stručnjake da ih prezentuju na jedan profesionalan, etički i pre svega edukativan način. To je možda i najveća razlika između Digitalk-a i drugih događaja.
Event industrija, event menadžment i organizacija konferencija koje imaju edukativni karakter su veoma ozbiljne stvari. Ne treba ih olako shvatati i time ne bi trebalo da se svako bavi, pogotovo ne neko ko nema iskustva ili ima razloge i ciljeve koji nisu jasno definisani i iskomunicirani.
- Šta se u svetu IT industrije promenilo od prošlog Digitalka do sada i u kolikoj meri je to uticalo na ovogodišnji program?
IT industriju poslednjih godinu dana potresa verovatno i najveća kriza od kako mi u Srbiji posmatramo IT kao industriju koja će nas kao tržište i društvo izvaditi iz neke ekonomske kolotečine. Upravo zato što je prva kriza, mnogi ne znaju tačno ni sve uzroke mada su oni prevashodno ekonomski i uglavnom su izazvani na drugim, velikim tržištima. Mi kao malo tržište, gde se IT industrija prevashodno bavi uslugama, to posebno osećamo i trpimo.
Mi kao Digitalk imamo sreće da smo zaista prisutni na IT sceni preko petnaest godina i zahvaljujući tom našem minulom radu i poznanstvima, imamo podršku tehnoloških kompanija. Ni tim kompanijama nije lako, ali one shvataju značaj ulaganja u zajednicu, u potrebe mladih ljudi za ličnim razvojem i edukacijom, tako da svi nekako podržavamo jedni druge dok kriza ne počne da jenjava.
Ukoliko pričamo o Zrenjaninu, na prvom mestu tu je kompanija Levi9, ali bih zaista morao da naglasim da nam je najveći oslonac i ove godine u Zrenjaninu lokalna samouprava, gde zahvaljujući tome što smo prošle godine stekli status manifestacije od posebnog značaja za grad Zrenjanin, imamo snažnu podršku sa lokala koja nam daje vetar u leđa. Ne bih mogao a da ne pomenem i kompaniju Dijamant koja, iako izvorno potiče iz prehrambene industrije, već godinama prepoznaje značaj jedne ovakve manifestacije za sam grad Zrenjanin i podržava realizaciju naših događaja. Imao sam ličnu, moralnu i profesionalnu potrebu da pomenem ove tri podrške sa lokala koje nama veoma znače, ali podršku nam daje mnogo veći broj kompanija, organizacija i medija, tako da ćemo, uprkos svim izazovima, dati sve od sebe da publiku i ove godine impresioniramo programom, atmosferom i organizacijom.
Kako bismo malo zagrejali atmosferu na samom početku, Vladimir Kovač preporučuje čitaocima portala zrenjaninski.com da pogledaju aftermovie sa prošlogodišnje konferencije, čisto da vide kako je to sve izgledalo. Oni koji su bili da se podsete, a oni koji nisu, da vide šta su propustili. Verujemo da će i jedni i drugi požuriti da se što pre prijave, jer se ove godine zaista očekuje rekordna poseta.
zrenjaninski.com