Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS) online trgovina u Hrvatskoj je porasla za 13,9 posto u prvoj polovici 2020., a Hrvatska gospodarska komora (HKG) ističe kako je glavni uzrok epidemije koronavirusa, javlja Anadolu Agency (AA).
U periodu od “lockdowna” potrošačke navike kupaca se mijenjaju i sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online, poručuju iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok, s obzirom da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto.
„Taj trend se nastavio i u sljedećim mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Proizvodi koji se najviše kupuju putem “webshopova” su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača.
„Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do sedam puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online“, kazala je Ravlić.
Pandemija je dovela do velikog zaokreta, navodi HGK, jer se prije korone online kanalima najviše kupovalo putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sad upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja.
Koronakriza je samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača, ističe HGK, tako da klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom.
hgk.hr Foto: novatv.hr