Future of Digital CommercePrvi Adria Summit od 5. do 8. maja u Savudriji Pročitaj više

BiHVijesti

Jasmin Marić: Zastarjeli zakoni i visoki troškovi online transakcija koče razvoj e-commerca

2 Mins read
masterindex-bih-23-posto-vise-online-kupaca-nego-prije-pandemije

Zastarjeli zakoni, fiskalizacija i visoki troškovi online transakcija usporavaju razvoj e-commerca u BiH.

Kupovina putem interneta više nije bauk. Iako je do nedavno postojao otpor prema ovoj vrsti kupovine sve nedoumice su otklonjene u pandemije. Mali i veliki biznisi su “preko noći” svoje poslovanje prebacili sa offline na online i tako se pridružili eri ecommerca.

“Pandemija je bukvalno natjerala sve vrste biznisa da razmatraju alternativne opcije i druge kanale prodaje. To je većinu pokrenulo i ubrzalo da, ako ništa drugo, testira i online prodaju. Nisu se samo mali biznisi okrenuli ovom kanalu, veliki broj etabliranih kompanija sa većim prometima odlučili su da je pravo vrijeme krenuti u pravac digitalizacije sa fokusom na online kanal prodaje”, kazao je za Akta.ba Jasmin Marić, direktor Sektora za razvoj poslovanja OLX-a. 

OLX ponudio brzo rješenje za online prodaju

Sve veći broj malih biznisa koristi OLX za svoj web shop. Ovo je jedan od jednostavnijih načina da i mali biznisi dobiju svoju online trgovinu bez većih ulaganja koja zahtjeva izrada vlastite web stranice.

“OLX svim korisnicima koji smatraju da bi možda mogli biti uspješni u online prodaji nudi besplatan period testiranja od mjesec dana. To je većini dovoljno da se upoznaju sa platformom i potencijalima prodaje te lakše odluče da li im je to korisno i rentabilno bez da moraju potrošiti veliki budžet za kreiranje vlastitog rješenja web shopa ili drugih značajnijih ulaganja”, ističe direktor Sektora za razvoj poslovanja OLX-a. 

OLX je tradicionalno online oglasnik koji funkcioniše i kao kupoprodajna platforma. Ranije su većinom  pojedinci odnosno fizička lica koristili OLX za komunikaciju, oglašavanje i online trgovinu. Rastom posjeta mnogi biznisi su uvidjeli potencijal te se odlučili svoje robe i usluge ponuditi velikom broju korisnika koji svakodnevno koristi OLX.

“Tradicionalni kanali prodaje su se proširili u online svijet, a OLX im je ponudio brzo rješenje da započnu prodavati online. OLX Shop im nudi brzo ulistavanje proizvoda, integraciju sa dostavom, veliku publiku i sve to po pristupačnim cijenama”, pojašnjava Marić.

Da i veliki kompanije u BiH koriste ovu jedinstvenu etrgovinu pokazuje i primjer BH Telecoma koji na OLX.ba platformi ima svoj online shop.

Online trgovina neće preuzeti primat u BiH

Web trgovina nudi svijet na dlanu i zbog toga se sve više koristi. Zahvaljujući web trgovini iz udobnosti svog doma možemo obaviti kupovinu, štedimo vrijeme i gorivo, a nema ni vremenskih ograničenja. U bilo koje doba dana i noći možemo obaviti kupovinu, a nije nam potrebna ni pomoć trgovca jer vidimo dostupne brojeve i modele.

No, uprkos svim prednostima koje nudi online kupovina Jasmin smatra da ona neće u skorije vrijeme preuzeti primat u našoj zemlji.

“BiH neminovno prati globalne trendove tako da će se i naše tržište sigurno razvijati u sličnim pravcima. Ti izazovi kod nas tradicionalno već traju nešto duže nego što je to slučaj u regiji. Nas u tom procesu najviše usporavaju zastarjeli ili nepostojeći zakoni, fiskalizacija, visoki troškovi online transakcija i dostava i sl.”, smatra direktor Sektora za razvoj poslovanja OLX-a.

Dodaje da ohrabruje činjenica što korisnici prilično brzo prihvataju nove ponude online kupovine, brzo se adaptiraju i prilagode takvim kupovnim iskustvima što je sigurno najbitniji preduslov za rast online trgovine. 

“Online trgovina neće postati primat kupovnog iskustva, ali svi trendovi pokazuju rast ovog kanala prodaje sa tendencijom uzimanja sve većeg udjela prodajnih rezultata”, zaključio je Marić.

Akta.ba

 

Add some text to explain benefits of
subscripton on your services.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *